Selectează o Pagină

STUDIU REVEAL MARKETING RESEARCH: 75% dintre romani considera ca importante sustenabilitatea si confortul

Putem afirma cu certitudine ca dezvoltarea durabila este un megatrend si o provocare pentru societatea contemporana, care se confrunta cu amenintarea din ce in ce mai mare a epuizarii resurselor Pamantului.
In acest context, Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel national pentru a intelege ce inseamna si cat de importanta este pentru romani dezvoltarea durabila in constructii.
Dezvoltarea durabila – ce este mai exact si de ce avem nevoie de ea?
Conceptul de dezvoltare durabila cuprinde mai multe dimensiuni ce au la baza ideea ca resursele naturale sunt limitate si ca rolul omenirii este de a le ocroti, de a le folosi cu grija pentru a-si satisface nevoile si de a se asigura ca ele sunt suficiente si pentru generatiile viitoare. Ceea ce inseamna ca o societate durabila stie sa fie responsabila, concentrata pe protejarea mediului si mentinerea echilibrului dintre diversele sale (eco)sisteme, in timp ce asigura cresterea si dezvoltarea economica.
– 66% dintre romani au incredere in eficienta materialelor de constructii durabile si ecologice
– 75% dintre respondenti considera ca sustenabilitatea este la fel de importanta precum confortul in procesul de constructie si folosinta a unei locuinte
– Pentru romanii care isi doresc o casa mai prietenoasa cu mediul, specialistii din constructii recomanda utilizarea BCA (33%)
75% dintre romani considera ca importante sustenabilitatea si confortul

Sustenabilitatea defineste calitatea materialelor de zidarie

Rezultatele studiului realizat de Reveal Marketing Research arata ca in timpul procesului de informare asupra unei locuinte romanii cauta activ solutii functionale, pretul (88%) si calitatea materialelor de zidarie folosite (83%) fiind cele mai importante aspecte evaluate.
Daca ne referim la atributele materialelor de zidarie folosite, 2 din 3 romani declara ca ar avea multa si foarte multa incredere sa construiasca o casa cu cel mai durabil si ecologic material, mai ales cei tineri, cu varsta intre 18 si 24 ani (70%), dar si cei care in prezent locuiesc in locuinte din caramida (71%) sau BCA (68%).
Pentru 52% dintre respondenti observa ca este important ca materialele de zidarie sa fie prietenoase cu mediul inconjurator. Mai mult decat atat, 40% dintre romani declara ca au ales un material de constructie cu caracter durabil si eficient energetic, ce ajuta la reducerea emisiilor de carbon din atmosfera.

In viziunea romanilor, casa ideala este construita in armonie cu mediul inconjurator

75% dintre respondenti considera ca sustenabilitatea este la fel de importanta precum confortul cand vine vorba de procesul de constructie a unei case sau a unui bloc de apartamente, procentul atingand pragul de 81% in cazul specialistilor din domeniul constructiilor.
In ceea ce priveste viziunea romanilor despre locuinta ideala, o treime dintre acestia considera ca aceasta ar trebui sa fie prietenoasa cu mediul in procesul de constructie si de folosinta (28%), un procent semnificativ mai mare inregistrandu-se in cazul tinerilor sub 35 ani (35%) care, in general, manifesta un interes mai ridicat de a proteja mediul inconjurator.
40% dintre romani declara ca au ales un material de constructie cu caracter durabil si eficient energetic,

Specialistii incurajeaza initiativele ecologice in constructii

In prezent, peste jumatate dintre specialistii in domeniu sunt preocupati in mare masura de problemele ecologice in constructii, spre exemplu de problema emisiilor de carbon (53%) sau de utilizarea unor surse de energie neregenerabile (52%).
Mai mult decat atat, in cazul acestora se remarca tendinta de a recomanda in mai mare masura materialul BCA pentru romanii care isi doresc o locuinta usor de construit (62%) si sustenabila (33%).
 66% dintre romani au incredere in eficienta materialelor de constructii durabile si ecologice

***

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 14 ani companii din România și Europa

Te-ar mai putea interesa și aceste articole:

DESPRE


Bine ai venit în lumea unde inspirația se simte ca acasă! Visează cu ochii deschiși și află sfaturi, idei și soluții pentru casa ta, de la A la ABCEDEcasa.ro

Descoperă cum inovația conturează viitorul și construiește-ți căminul pe care și l-ai dorit întotdeauna.

CATEGORII